Musik i sommarkväll

I sommar kommer det att finnas många möjligheter för musikälskare att njuta av sköna toner.

Söndag 9 juni 18:00

Musikgudstjänst i Ringarums kyrka. "Guds vackraste tanke" Cantuskören sjunger under ledning av Marie Hallingfors, Torbjörn Toftgård, piano och Tomas Odenhall, flöjt.

Tisdag 18 juni 19:00

Musik i sommarkväll i Gryts kyrka. "Hyllning till Alice Babs 100år" Ann-Christin Hallgren, sång Anders Johnsson, bas och Marcus Österlund, piano.

Torsdag 27 juni 19:00

Musik i sommarkväll i Gusums kyrka. "En stund i sångens famn" Veronica Knutsson, sång och Samuel Edvardsson, gitarr.

Tisdag 2 juli 19:00

Musik i sommarkväll i Gryts kyrka. "Ringar på vattnet" med Lisa Tilling och Pontus Helander.

Onsdag 3 juli 19:00

Musik i sommarkväll i Tryserums kyrka. "Bukett med svensk sommarmusik". Svensk sommarmusik med allt från Wilhelm Petersson-Berger till Evert Taube blandat med ljuvliga klassiska pärlor. Med Skärgårdsduon- Melanie von Goldbeck, piano och Richard Fallqvist, violin. Fågelviksgruppen serverar kaffe i hembygdsgården.

Onsdag 10 juli 19:00

Musik i sommarkväll i Tryserums kyrka. Magnus Adolfsson spelar egenskrivna visor och melodier på orgel och piano. Annie Svensson och Karin Korsfeldt Fredriksson, sång. Hembygdsföreningen serverar kaffe med smörgås i hembygdsgården.

Torsdag 11 juli 19:00

Musik i sommarkväll i Ringarums kyrka. "Kammarmusik i trioformat" Cecilia Steiner, sång, Elisabeth Kamph, tvärflöjt och Max Rubensson, piano.

Tisdag 16 juli 19:00

Musik i sommarkväll i Gryts kyrka. Adam Svensson och Linn Svensson, sång samt Roland Engdahl, piano.

Onsdag 17 juli 19:00

Musik i sommarkväll i Tryserums kyrka. "Med Schiörlin i tiden" Orgelmusik från fyra århundraden. Från Bach till Glass med Ulf Tellin, orgel. Hembygdsföreningen serverar kaffe med smörgås i hembygdsgården.

Söndag 21 juli 15:00

Musikgudstjänst i Östra Eds kyrka. Marie Axelsson och Teresia Malm medverkar.

Söndag 21 juli 18:00

Musikgudstjänst i Valdemarsviks kyrka. "Sommarkväll" med Maria och Stefan Rolf.

Onsdag 24 juli 19:00

Musik i sommarkväll i Tryserums kyrka. "Sånger om sommaren, kärleken och livet. Sång, klarinett, saxofon, cello och piano med Katarina, Hans och Irma Åkesson. Röda Korset serverar kaffe i hembygdsgården.

Torsdag 25 juli 19:00

Musik i sommarkväll i Gusums kyrka. "Tango Nuevo" med Två deciliter-Fredrik Petrini, gitarr och Lars-Åke Gustafsson, accordeon.

Tisdag 30 juli 19:00

Musik i sommarkväll i Gryts kyrka. Bo och Elisabeth Ingelberg, sång orgel och piano.

Onsdag 31 juli 19:00

Musik i sommarkväll i Tryserums kyrka. "Thank you for the music" En solig hyllning till sommaren, havet och ABBA. Med Solvändarkvartetten, Marie Dimpker och Maud Axelsson, sopran samt Katarina Axelsson och Barbro Lokrantz, alt. Kaffeservering i hembygdsgården.

Söndag 4 augusti 18:00

Musikgudstjänst i Valdemarsviks kyrka. "Folkmusik i sommarkväll" med riksspelmännen Magnus Larsson och Eric Hammarström, fiol samt Katarina Hammarström, sång och cittra.

Torsdag 8 augusti 19:00

Musik i sommarkväll i Ringarums kyrka. "Klockarens musikaliska värld" Ida Meidell Blylod, barockviolin och Johan Hedin, nyckelharpa.