Markarbete på kyrkplan i sommar

I juni påbörjas grävarbeten på området utanför Vallentuna kyrka. Här kan du följa hur arbetet fortskrider.

Alla lokaler fungerar som vanligt, transporter och handikapplatser kommer att vara tillgängliga, men på grund av att värme- och elsystemet ska uppgraderas kan det ibland vara stökigare än vanligt.

Planen (just nu) är att schaktningen ska var klar i början av juli. Körplåtar kommer att läggas ut när arbete går över väg eller gångstråk så att trafik och fotgängare kan passera. Det kan eventuellt bli en kortare avstängning när så erfordras.

Det kommer även att bli arbete i Arrendehusets trädgård, på Magasinets parkering samt på förskolan Pärlan. Information om hur arbetet fortlöper kommer att finnas här på församlingens hemsida.

Etappritning (PDF-fil)

Har du frågor är du välkommen att kontakta någon av oss:

Sven-Erik Söderlind
sven-erik.soderlind@svenskakyrkan.se