Två personer som ler, en med hatt. Det är sommar.

Vill du vara med i en gemenskap?

Vill du bidra rent praktiskt till Vallentuna församlingsarbete? Då är du varmt välkommen att engagera dig.

Som volontär jobbar du när det passar dig, med uppgifter som du själv väljer och trivs med samtidigt som du ingår i en större arbetsgemenskap med anställda och andra frivilliga medarbetare.

Du kan till exempel hjälpa till vid våra tisdagsluncher, bemanna Själastugan en måndag, du kan leda pilgrimsvandringar, du kan vara medhjälpare vid andakter på olika boenden, du kan ansvara för kyrkkaffe tillsammans med andra, du kan vara med på Fredagsöppet då barnfamiljer och äldre träffas, du kan hjälpa till vid gudstjänster.

Det finns många uppgifter i en församling, därtill kanske du har egna idéer och egna kompetenser som du vill bidra med.

Välkommen att höra av dig.

Kontakta Elisabeth Rydström, diakon
Tfn: 08-511 862 12