Hjälp oss att hjälpa

Vill du göra skillnad i Vällingby församling? Då tar vi tacksamt emot din gåva. Vi arbetar medvetet för att bidra med mer himmel på jorden, att värna livet, och upprätta människans värde och värdighet. Som kyrka vill vi visa på tro och hopp i en svår tid. Din gåva behövs och gör skillnad.

Två personer håller i varsitt stearinljus. Den ena tänder sitt ljus med hjälp av det andra ljusets låga.
Foto: Alex Giacomini

Du kan bidra med din gåva, vare sig den är liten eller stor. Oavsett storlek gör gåvorna skillnad för våra viktiga verksamheter som arbetar för att hjälpa. Stöd hela Vällingby församlings verksamhet, eller skänk en gåva till ett ändamål som du själv väljer.

Församlingsstöd

Församlingsverksamheten kan med stöd av gåvomedel genomföra kvalitetshöjande åtgärder som direkt eller indirekt kommer våra församlingsbor till gagn. Vi värnar om arbete som leder till att hjälpa människor i utsatta situationer.

Swisha valfritt belopp till 123 256 93 41

Diakonin

När du ger en gåva till diakonin ger du till behövande inom Vällingby församling. Du kan göra skillnad i någons liv i alla olika åldrar. Diakoniarbetslaget gör regelbundet bedömningar så att din gåva går till människor i utsatta situationer.

Swisha valfritt belopp till 123 194 23 58

Musiken

När du ger en gåva till musiken hjälper du vår uppskattade musikverksamhet för alla åldrar att finnas kvar. Musiken ger glädje, liv, tro och växt. Ditt bidrag möjliggör konserter, kunskap och växande inom musik.

Swisha valfritt belopp till 123 249 66 36

Barn och unga

När du ger en gåva till barn och unga i Vällingby församling hjälper du vår barn- och ungdomsverksamhet att växa och att ge en trygg växtplats för barn och unga.

Din gåva behövs exempelvis till babycafé, öppen förskola, minimusikal och vårt omfattande ungdomsarbete.

Swisha valfritt belopp till 123 684 35 02

S:t Tomas kyrkas orgel

Vår fina orgel behöver tas om hand och vid behov renoveras. Vill du bidra till orgelmusiken? Då tar vi tacksamt emot din gåva.

Swisha valfritt belopp till 123 060 58 73

Om du hellre vill bli månadsgivare eller har frågor kring ditt givande är du är varmt välkommen att kontakta vår expedition. Du når oss på telefon: +46 8 445 85 01. Vi har telefontid måndag, tisdag, torsdag och fredag kl. 9.00 till 12.00.

Du kan också skicka e-post till: vallingby.forsamling@svenskakyrkan.se.