Nyhetsbrev till valnämnder

Valkansliet skickar nyhetsbrev till valnämnder, församlingar och pastorat varje månad (oftare när valet närmar sig).

Valkansliet skickar ut e-nyhetsbrev till valnämnderna en gång i månaden med uppehåll i juli och augusti under 2024. Utskicket går till alla personer i valnämnden som är registrerade med e-postadress i Kyrksam, samt till enhetens funktionsbrevlåda, kyrkoherde och eventuella ekonomi- eller kanslichefer. Även kontaktperson och informationsmottagare får samma utskick.

Kontaktpersonen kan vara en anställd som eventuellt är sekreterare eller har andra verkställande uppgifter för valnämnden.

Registrera gärna personer även utanför valnämnden som kan behöva information om kyrkovalet. Informationsmottagare är ett sätt att registrera ytterligare personer i kyrksam som mottagare för nyhetsbrev och generell information från valkansliet.

Tidigare utgåvor av nyhetsbrevet

Nr 1-2025 Nyhetsbrev till valnämnder/församlingar (utg 240322)

Nr 2- 2025 Nyhetsbrev till valnämnder/församlingar (utg 240417)

Nr 3 - 2025 Nyhetsbrev till valnämnder/församlingar (utg 240515)