Foto: Alex & Martin

Barn och unga

I Vantörs församling finns verksamheter för barn och unga i alla åldrar, allt från öppna förskolor till ungdomsgrupper.

I Vantörs församling får barnen ta plats! Förutom verksamheter för barn och ungdomar, finns det alltid barnhörnor att leka i under gudstjänster, både i Vantörs kyrka och i Hagsätra kyrka.

Öppna förskolor för 0-5 år

Öppna förskolan Regnbågen i Högdalen

Öppna förskolan är en träffpunkt i Högdalen för små barn 0-2 år och deras föräldrar. Alltid kostnadsfritt. Välkomna!

Öppna förskolan Änglagården i Hagsätra kyrka

Hit är du välkommen som är föräldraledig med barn i åldern 0-5 år. Vi leker, fikar och sjunger i kyrkan.

För ungdomar

Ungdomsgruppen i Högdalen

Gruppen vänder sig till dig som är 13-20 år som vill träffa andra unga, spela spel, quizza och prata om livets stora och små frågor.

Måndagsklubben

Måndagsklubben är en skön eftermiddagsaktivitet i Hagsätra kyrka för barn mellan 9-12 år. Vi käkar pizza, spelar pingis och gör kreativa saker tillsammans.

#uRed - ungdomsredaktionen i Vantörs församling

#uRed är en redaktion med ungdomar i Vantörs församling som träffas en gång i veckan och skapar film och innehåll på sociala medier.

Körer och konfirmation

Körverksamhet

I Vantörs församling finns körer för flera åldersgrupper. Läs mer om våra olika körer och vem du anmäler dig till.

Fem personer i vadar i vatten, två bär konfirmandkåpa

Konfirmation

Vantörs församling erbjuder konfirmationsgrupper med både resor och läger som alternativ. Anmälan är öppen nu till konfirmation med resa till Berlin samt gymnasiekonfirmation med resa till Rom!