Filmat samtal: Gud i drag

Är dragshow bara kul underhållning eller går det i själva verket djupare än så? Se dragartisterna Adam Risberg (Admira) och Carlos Romero Cruz (Carnita Molida) i ett samtal om dragkultur med prästen Are Norrhava.

Är vi alla ”Gud i drag” som den kända dragartisten RuPaul säger? Dragqueens väcker helt klart känslor men medan somliga provoceras, låter sig fler inspireras. Hur kommer det sig att en queer subkultur som drag blivit ett globalt fenomen? Är det bara riktigt bra underhållning, eller går det i själva verket mycket djupare än så?

Vantörs församling bjöd in dragartisterna Adam Risberg (Admira) och Carlos Romero Cruz (Carnita Molida) för ett samtal med prästen Are Norrhava om existentiella perspektiv på dragkulturen.

Samtalet är inspelat i Vantörs kyrkas kapell i Högdalen i Stockholm.