Församlingsinstruktion för Vantörs församling 2024-2027

Vantörs församling - en levande söderortskyrka! Läs om våra mål, fokusområden och omvärldsanalys i Vantörs församling 2024-2027.

Förord
Vantör – var ligger det? Vad betyder Vantör? Vad vill församlingen vara i Vantör?

Vantör sträcker sig utmed gröna linjen i södra Stockholm och består av flera stadsdelar. Från Stureby till Hagsätra, över förortsbebyggelse och naturområden.

Namnet kommer från Ovantör; den högsta punkten som bröt landisen först när den drog sig tillbaka. Namnet är också områdets ursprungsnamn innan kristnandet.

Vi vill att alla invånare, medlemmar, anställda, förtroendevalda, frivilliga med flera ska vara stolta över församlingen, över vårt arbete, över våra kyrkor och över det vi som kristen kyrka gör idag och vill göra i framtiden. Detta ska komma till uttryck i denna instruktion som ska styra församlingens arbete under åren 2024 – 2027.

Jennie Wall, kyrkoherde

Leif Rönngren, kyrkorådets ordförande

.............................................

Klicka på länken nedan för att läsa hela dokumentet.

En levande söderortskyrka som bjuder in till en trygg gemenskap där vi skapar kristet hopp.

Vantörs församlings vision