Foto: Joakim Carlström/IKON

Skapargrupper och syföreningar

Hitta gemenskap och kreativitet i våra olika skapargrupper och syföreningar!

NY! Målningsgrupp

Prova på att skapa i ett kravlöst sammanhang. Varje gång finns ett tema som vi målar efter. Material och fika finns utan kostnad. Kontakta: Josefin Svensson, diakon för frågor: josefin.svensson@svenskakyrkan.se

Tid och plats: måndagar 15.00 i Vantörs kyrka. Start 9 september

Hagsätra-Rågsveds arbetskrets

Syföreningen Hagsätra-Rågsveds arbetskrets samlas i Hagsätra kyrka och är till för dig som gillar handarbete och vill att din hobby kommer till nytta för andra. Allt vi gör säljs på basarer. Pengarna går till välgörande ändamål. En fikavärdinna utses till varje gång. I dagsläget finns fyra-fem nationaliteter i gruppen. Välkommen att pröva på!

Kontakt: Maria Holtay, tel: 070-563 28 52
Plats: Hagsätra kyrka
Tid: Varannan torsdag ojämna veckor kl. 17.00–19.00. Start 12 september

Knyppling

Välkommen att knyppla i Hagsätra kyrka! Församlingen har två grupper med plats för tio personer per grupp.

Grupperna träffas varannan vecka, ojämna veckor.

Tisdagar 19.00–21.00. Start: 10 september. Avslutning: 3 december
Torsdagar 13.00-15.00. Start: 12 september. Avslutning: 5 september

Gruppen leds av Sam Jakobsson. Dyna och material finns att låna. Anmälan till vantor.forsamling@svenskakyrkan.se Obs! Anmälan öppnar först 12 augusti.

Handarbetscafé i Trivseltorsdag

Som del av Trivseltorsdag träffas vi och handarbetar tillsammans varje torsdag. Ta med eget handarbete eller skapa något till våra basarer av material som finns här. Ingen föranmälan behövs.

Kontakt: Lovisa Tideström Underdal, präst
Plats: Vantörs kyrka i Högdalen
Tid: Varje torsdag  13.00–14.00. Start 12 september

Trivseltorsdag med handarbete, allsång och läscirkel

Trivseltorsdag i Vantörs kyrka

Trivseltorsdag är en kreativ mötesplats som kombinerar trivselcafé, allsång för alla och shared reading - delad läsning. Vi ses igen till hösten med start 12 september i Vantörs kyrka i Högdalen.