Sommar 2024 i Vantörs församling

Det händer mycket i församlingen även under sommaren. Förutom mässor och gudstjänster så erbjuder vi sommarcafé, sommarmusik och en pridevecka med HBTQ-tema. Varmt välkomna! 🌞

Sommarcafé

Vi bjuder på kaffe och hembakat fikabröd tisdagar, onsdagar och torsdagar 10.30-14.00
Vantörs kyrka 9 juli - 1 augusti.

Sommarmusik

Onsdag 17 juli, 18.00 i Vantörs kyrka
Nordiska klanger sånger från Sverige, Finland och Åland. Personligt presenterade av Björn Blomqvist, bördig från Åland och tidigare solist vid Kungliga operan. Ackompanjerar på piano gör Kerstin Olsson.

Pridevecka i Vantörs kyrka

Måndag 29 juli
Webbsänd intervju: Är vi alla Gud i drag?
Präst Are Norrhava samtalar med dragartisterna Adam Risberg och Carlos Romero Cruz om existentiella perspektiv på dragkulturen. Är drag bara ett riktigt bra underhållning, eller går det i själva verket mycket djupare än så? Samtalet publiceras på hemsidan och i våra sociala medier.

Tisdag 30 juli-torsdag 1 augusti, 10.30-14.00.
Pridecafé - vi bjuder på kaffe och hembakat fikabröd under regnbågsflagg.

Tisdag 30 juli - söndag 4 augusti
Konstutställning i Vantörs kyrka med vernissage tisdag 30 juli 14.00. Deltagare från Studio 5, Homsans dagliga verksamhet ställer ut sina alster på Pridetemat Starkare tillsammans.

Onsdag 31 juli 10.00-14.00
Tröjmålning. Släpp loss kreativiteten och kom och skapa en t-shirt med pridetema eller eget motiv!

Söndag 4 augusti 11.00
Joakim Friberg predikar och Charlotta Öfverholm, koreograf och dansare, framför en dans till toner av Dvořák. Göran Rullander, piano.

Mässor och gudstjänster

Vantörs kyrka
Söndag 11.00 Mässa

Hagsätra kyrka
Söndag 15.00 Mässa

Vi erbjuder även morgonbön och morgonmässa i Vantörs kyrka. Se hemsidans kalendarium för datum och tider.

Våra kyrkor är öppna för enskild andakt och ljuständning:

Vantörs kyrka
Öppettider under sommaren:

Måndag till fredag 09.00-15.00
Söndag i samband med mässa 11.00.
Under vecka 34 är Vantörs kyrka stängd, endast öppen i samband med söndagens mässa 11.00.

Hagsätra kyrka
Under vecka 28-34 är Hagsätra kyrka endast öppen söndagar 15.00 i samband med mässa. Resterande tider stängt.

Församlingsexpeditionen i Vantörs kyrka är öppen måndag till fredag 09.00-15.00. Lunchstängt 11.30-12.30. Vecka 34 stängt.