Foto: Pixabay

Barn och familj

Verksamheter för stora och små i olika avgiftsfria former

Verksamheter i församlingen för barn och familj

Svenska kyrkans verksamheter för barn och familj är öppna för alla. Du måste inte ha en tro eller tillhöra kyrkan för att vara en del av gemenskapen.

Kyrkans barn- och familjeverksamheter bärs ekonomiskt av Svenska kyrkans medlemmar för att stödja barn och ungas utveckling. Vill du bli medlem kan du klicka här.

För barnverksamheten finns mer information via bildlänkarna nedan.

MESSY CHURCH

Kreativa aktiviteter för barn, ungdom - ja, hela familjen! Klicka vidare för att se tider och kontaktinfo.

Vad är Messy Church?

Messy Church är ett koncept där människor i alla åldrar samlas för kristen gemenskap utanför gudstjänsten. Man pysslar, firar andakt och äter tillsammans med Jesus i centrum och bibliska teman.

Läs mer om Messy Church!

Stigar att gå med barn!

Klimatstigen

Nu finns Svenska kyrkans första klimatstig färdig. Ta tillfället att komma ut i naturen och samtidigt lära dig om miljö och klimat. För barnen finns det uppdrag att utföra och det finns även möjlighet att formulera klimatlöften. Klimatstigen finns på stiftsreservatet Tjäderåsen på Torsö utanför Mariestad. Klicka in här för mer information samt se filmen om Klimatstigen.