Någon antecknar i en kalender med en röd penna.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Månadsbladet

Månadsbladet sammanfattar kalenderhändelserna och du får det på flera olika sätt.

Månadsbladet på flera sätt

Månadsbladet kompletterar bland annat Kalendern högst upp på hemsidans förstasida som även finns i appen Kyrkguiden. Månadsbladet delas ut i kyrkor och församlingshem samt kan skickas med e-post för den som önskar.

Tidigare publicerades kalenderinformation i församlingstidningen, vilket ofta var missvisande på grund av den långa produktionstiden. Månadsbladet möjliggör aktuellare information som speglar de senaste förändringarna.

De digitala kalendrarna innehåller alltid den senaste informationen eftersom de är direkt anslutna till församlingens bokningssystem för lokaler och personal.

I listan nedan kan du antingen läsa på skärmen eller ladda ner för egen utskrift.