Tikva

- en träningsform och avslappningsmetod med fokus på balans och en inre tillit

Tikva betyder HOPP på hebreiska och inspiration till metoden hämtas från Psaltarpsalm 23: "Du låter mig vila på gröna ängar, du för mig till vatten där jag finner ro".
Tikva ger redskap till dig som vill leva ett liv i balans och tillit med fokus på hela människan – kropp, själ och ande. Genom enkla kroppsövningar bygger vi upp kroppens styrka och smidighet. Under passet läses Bibelord som bygger upp och uppmuntrar din självkänsla och ditt människovärde. Övningarna hjälper dig att förändra negativa tankar och förmedlar hopp till din själ. Du är med efter egen förmåga vilket gör att alla kan delta oavsett förutsättningar. De som kan är delaktiga i alla kroppsövningar, en del lyssnar sig bara igenom passet.

Torsdagar 18.00-18.45, start 28 aug (sista tillfället 27 nov).
Ledare jämna veckor: Camilla Jiderhamn, camilla.jiderhamn.se, 0706-431114 Ledare ojämna veckor: Kristina Arvidson kickanarvidson@gmail.com, 0737393554
Anmälan sker för hela terminen till respektive ledare.
Vid mån av plats kan du anmäla dig till enstaka tillfällen.

Madeleine Dahl

Komminister, Svenska kyrkan i Vårgårda