Ett led människor går på en spång mellan några träd.

Pilgrimsvandringar

Söndag 29 sep 10.00-19.00
Vandra med änglar - Pilgrimsvandring Lena kyrka - Hols kyrka

Pilgrimsvandringen startar med en gudstjänst i Lena kyrka10.00 (Det går även att komma direkt till Lena kyrka12:00). Efter förstärkt kyrkkaffe påbörjar vi vandringen till Hol kyrka. Väl framme i Hol äter vi en enkel måltid i församlingshemmet och avslutar med en pilgrimsmässa i Hols kyrka kl. 18. Under vandringen har vi ett flertal stopp för vila och reflektion. Sträckan är mestadels på grusväg och lättgången. Vandringen är ca 9 km. Medtag matsäck. Transport tillbaka till Lena kyrka ordnas.

Pilgrimsledare: Madeleine Dahl, Karin Engstrand & Anette Svensson
Transport från Vårgårda kan ordnas!
Anmälan senast 25 sep till 0730-229640, madeleine.dahl77@svenskakyrkan.se

Tisdag 8/10 19.15
Vänskap & Läkedom

Ett föredrag om pilgrimsvandringens frukter. Se under rubriken Föreläsningar.

Pilgrimshub

Är du intresserad av att träffas och utbyta erfarenheter av pilgrimsvandringar – både långa och lite kortare, få hjälp med planering och tips på leder och annat.

Anmäl i så fall ditt intresse till 0730-229640, madeleine.dahl77@svenskakyrkan.se, senast 15 okt, så kommer vi att bjuda in till träffar i höst och i vår. Träffarna kommer att ledas av erfarna pilgrimsvandrare.

Madeleine Dahl

Komminister, Svenska kyrkan i Vårgårda