Musik i sommarkväll

Sju torsdagskvällar 19.00 med musik och aftonbön.

27 juni  Värö kyrka

Unforgettable Moments

Emelie Sundborn och Rikard Flink har under de senaste åren gjort bejublade framträdanden längs västkusten. Nu är de tillbaka med Unforgettable Moments – känslofyllda musikminnen i ett program där storslagna duetter blandas med egna tolkningar av sånger från de stora världsscenerna. Sångerna ackompanjeras av pianisten och entertainern David Carbe.

4 juli  Bua kyrka

Tillsammans kan vi

Musikgruppen Nu & Då består av Lena Kristensson, Maggan Forsberg, Örjan Danielsson, Gunnar Andersson och Calle Staff. De framför låtar på temat "Tillsammans kan vi".

11 juli  Bua kyrka

Stråkmelodier och svänggaranti

Bandet VÄDUR består av fyra unga skickliga musiker. Med energi ochlekfullhet spelar de egenskriven folkmusik med en variation av smäktande melodik och ett svängingt rytmiskt fundament. Evelina Eriksson, fiol. Maria ten Wolde, gitarr. Jakob Rolandsson, kontrabas. Kentaro Ragert, trummor.

18 juli  Stråvalla kyrka

Spelglädje i sommartid

Älvsåkers kantor Charlotte Edin och Värö-Stråvalla församlings kantor Sten Rolandsson spelar och sjunger tillsammans med Ingrid Rolandsson på fiol.

25 juli  Stråvalla kyrka

I min lilla värld av blommor

Välkommen till en kväll i sommarens tecken med sånger om kärlek och livet med vår lokala sångfågel Caroline Emretsson ackompanjerad av Lars Tellqvist på piano.

1 augusti  Värö kyrka

Nocturne

Bua Kammarspelare med gäster blandar genrer och musikstilar – folkmusik, jazz och kammarmusik i en skön röra. Annika Ottosson, violin. Ulrich Schmid, violin. Rut Florentzon, piano. Mikael Johansson, viola. Göran Landberg, cello. Mikko Hilden, gitarr. Johan Örtlund , kontrabas. Lars Blomqvist, flöjt.

8 augusti  Värö kyrka

En musikalisk tidsresa

Följ med på en resa genom tidernas största musikaler, från det sena 1900-talets Trollkarlen från Oz, Hair och West Side Story till moderna tiders omedelbara klassiker från Så som i himmelen, Wicked och The Greatest Showman. Lissy Rebecka Wik och Maria Albjär, sång. Helena Wik, piano.