Cantores aspiranter

För flickor från 6 år.

Är en kör för flickor från 6 år och uppåt. Här får man utveckla sin röst och musikaliska leklust tillsammans med andra sångglada tjejer. Man kommer på ett lekfullt sätt i kontakt med sångteknik, notläsning och en repertoar som man kanske inte annars skulle möta. Ibland får man sjunga i en gudstjänst, och då och då också sjunga tillsammans med de äldre flickorna i Domkyrkan.

Vi rör oss, lär oss roliga sånger och bygger upp ett musikaliskt självförtroende, och det kan leda ännu längre in i körsångens fantastiska värld. Dessutom finns det frukt och lite pyssel att roa sig med innan övningen.

Cantores aspiranter

Undrar du hur en provsjungning går till?
Jo, du får sjunga en sång som du själv gillar, ”Blinka lilla stjärna” går utmärkt. Vi jobbar lugnt och ser till att du känner dig trygg. Vi kollar omfång, det vill säga vilka toner du kan ta. Du får härma lite toner, och om du söker till de äldre körerna får du också visa att du kan följa med i en notbild. Du får lite tips om vad du kan tänka på, vad du eventuellt behöver öva på och om det finns plats för dig i kören.

Plats: Kyrkbacksgården
Dag och tid: Tisdagar 16.30-17.30