Giddefredag

Under några fredagar varje termin gästas vi av olika personer som delar med sig av sina tankar och sin favoritmusik.

Hösten 2024

Ramen är Sinnesromässan som börjar kl 18.30, men kvällen startar med tacobuffé från kl 17. Pris: Vuxen 70 kr, barn upp till 18 år äter gratis.

Sinnesromässan i Gideonsbergskyrkan är en nära-livet-som-det-är-mässa.
Den innehåller mycket musik, som knyts ihop med sinnesrobönen och det som människor vill berätta ur sina liv; det sköra, svåra, starka, det som det kämpas med, det som får glädjen att komma.

Plats: Gideonsbergskyrkan
Dag och tid: Fredagar kl 17-19:30
Termin: 27 september, 25 oktober och 29 november
Kontakt: Mlin Lööv, 021-76 773, malin.loov@svenskakyrkan.se
                Pernilla Linered, 021- 10 86 06 pernilla.linered@svenskakyrkan.se

Program meddelas senare

Talarkvällar & föreläsningar

Ta del av spännande, intressanta föreläsningar med både kända och okända talare och inspiratörer. Här hittar du vitt skilda teman i föreläsningsserier som sker på olika platser i Västerås.

Vuxen kväll

Sång i kör, fördjupning, hantverk och meditation eller musik- och talarkvällar. Kvällsaktiviteterna går både på djupet och bredden.