Foto: Matilda Hildingsson

Lundby kyrka

Medeltida kyrka från 1100-talet. Till ert förfogande står präst, kyrkomusiker och vaktmästare.

Plats i kyrkbänkarna: 90 personer.
Möjlighet till utsmyckning: Ja, efter kontakt med vaktmästare.
Handikappanpassning: Ja, med ramp in i kyrkan.
Toaletter: En, ej tillgänglighetsanpassad.
Utrymme omklädning, förberedelse: Ja, i sidokapellet längst bak i kyrkan.
Utrymme för instrument eller liknande framför altaret: Ca 3x3 meter.
Instrument i kyrkan: Orgel och piano.
Ljud- och ljusanläggning: Enkel ljudanläggning, cd-spelare (fungerar ej med egna kopierade skivor), en mygga, en handmikrofon (trådlös) och mikrofon på ambon. Vanligt ljus, dimbart.

LOKAL ATT LÅNA/HYRA I SAMBAND MED FÖRRÄTTNING

Lundby prästgård

Byggnad nära kyrkan för uthyrning. Bokningsbar tid: kl 08-20.
Antal platser och möjlighet för dukning: 50 personer fördelat på fyra rum. Tillträde tre timmar innan bokad tid.
Kök och typ av kök: Fullt utrustat kök.
Om det går att beställa förtäring från oss, vad och av vem: Minnestunder bokas via bokningen, frågor besvaras av kyrkvaktmästare, 021-40 45 54.
Regler: Ingen alkoholförtäring. Städning enligt instruktion. Nyckel hämtas efter överenskommelse.
Kostnad: Dopkalas är gratis, 500 kronor för minnesstund, övriga bokningar 1 000 kronor.

Lundby prästgård

Detta finns att låna i Lundby kyrka:

Lundby kyrkogård