Några personer sitter och mediterar på kyrkans golv.
Foto: Cecilia Hardestam /Ikon

Meditation och Mindfulness

Här hittar du våra tillfällen för meditation, mindfulness och stilla dagar. Ge din kropp och själ tid för dig och det eviga...

Välkommen att delta i våra verksamheter

Hittar du någon verksamhet som du tycker verkar intressant eller som du vill delta i? Då är du varmt välkommen! Hör gärna av dig till respektive kontaktperson om du vill veta mer!

De flesta verksamheter är kostnadsfria. Verksamheter för barn är alltid gratis!

Hösten 2024

Kristen djupmeditation Mikaelikyrkan

Att meditera är en gammal metod för att nå stillhet i sitt inre, bortom tankar och ord. Välkommen en stunds tyst meditation i stillhet och frid i kyrkorummet. Efter fortsätter gemenskapen över en fika.
Plats: Mikaelikyrkan
Dag och tid: Söndagar klockan 11 - 12
Termin: 3 september - 10 december
Kontakt: Marie Wahlberg, 021- 140 45 40, marie.wahlberg@svenskakyrkan.se

Kristen djupmeditation Västerås domkyrka

Den kristna djupmeditationen är en tyst meditation 2x20 minuter i Koret i Västerås domkyrka. Ingång norra porten.
Plats: Västerås domkyrka
Dag och tid: Söndagar klockan 20.00. Introduktion klockan 19.30
Termin: 18 augusti - 22 december
Kontakt: Caroline Kyhlbäck, 021- 81 46 22 caroline.kyhlback@svenskakyrkan.se

Meditation Barkarö kyrka

Att meditera är en gammal metod för att nå stillhet i sitt inre, bortom tankar och ord. Vi sitter på stol, pall eller kudde. ; Kom och gör plats och tid för möte med Gud och dig själv, få vila och återhämtning och fyll på med ny kraft.
Dag och tid: Torsdagar ojämna veckor klockan 19 - 20.15
Termin: 15 augusti - 19 december
Kontakt: Pernilla Biber Söder, 021- 40 45 14
pernilla.bibersoder@svenskakyrkan.se

Meditation mitt i veckan

Dag och tid: Onsdagar en gång i månaden klockan 18.30 - 19.30
Termin: 4 september, 2 oktober, 6 november och 4 december
Kontakt: Pernilla Biber Söder, 021- 40 45 14  pernilla.bibersoder@svenskakyrkan.se

Stilla dag

Kom och öva dig på att bara vara, meditera, måla eller ta en stilla pilgrimspromenad. Ta gärna med dig inneskor, kläder efter väder, en bok eller ett handarbete. Begränsat antal platser.
Föranmälan senast 13 november till husmor Diana Franzén Wiik,
021 – 10 86 61, diana.franzen-wiik@svenskakyrkan.se.
Meddela vid anmälan om du har något matallergi.
Dag och tid: 16 november klockan 09-16
Kontakt: Astrid Nilsson, 021-10 86 55, astrid.nilsson2@svenskakyrkan.se

Samtal och fördjupning kväll

Här finns möjlighet att brottas med frågor med andra, om det som är viktigt i livet.