Sommarens gudstjänster

Fira gudstjänst tillsammans! Du hittar alla sommarens gudstjänster här.

Sommar 2024

Gå på en sommarkonsert, se en utställning, upptäck en medeltida kyrka eller två, fika med gräs mellan tårna, fira gudstjänst med hunden och katten, förnya era äktenskapslöften eller döp dig eller ert barn i det gröna.... Den här sommaren blir förhoppningsvis riktigt kul! Här har vi samlat en rad fiffiga sommartips! Hoppas du hittar nåt som passar just dig!!

En person som kommit fram till en gammal kyrka håller en mobiltelefon i handen. På skärmen visas information om kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns aktuella gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Sommarmusik!

För dig som tycker att detta låter som ljuv musik finns konserter i många av Västerås kyrkor - under hela sommaren. Fri entré! Och missa inte Orgelmatiné i Västerås domkyrka - kort orgelkonsert varje helgfri lördag kl 12!