Universitetskyrkan Västerås

Är till för dig som är student eller anställd vid Mälardalens universitet. Alla är välkomna oavsett tro, bakgrund eller identitet.

Till oss kan du komma för att prata om allt som rör livet och att vara människa. Det behöver inte handla om religion och tro. Vi har utbildning och stor vana vid att möta människor i olika livssituationer. Du kan t.ex. prata med oss om sorg, oro, livskriser, relationsproblem eller existentiella frågor.

Delta i våra olika aktiviteter eller kom för ett enskild samtal med tystnadsplikt.
Du hittar oss på andra våningen i Kårenhuset.
Vi har drop in-tid för samtal på torsdagar 12.30-14.30, men vi är även tillgängliga andra tider enligt överenskommelse.

/Kina, Caroline och Marie

Kristina Hyse, studentpräst, 021-81 46 13,  kristina.hyse@svenskakyrkan.se
Caroline Kyhlbäck, studentpräst, 021- 81 46 22,  caroline.kyhlback@svenskakyrkan.se
Marie Lindholm, studentdiakon, 021-14 07 11, marie.lindholm@ansgars.se

The Student Chaplaincy Team...

...is a support for you as a student. We create meeting places for reflection about existential questions and faith.

Våren 2024

Uppdateras inom kort.

Med oss kan du prata om allt!

Someone to talk to.

Kårenkören

Är du student och vill sjunga i kör? En kommer som en är (och sjunger som en gör).

Kreativt café

Pyssla, mys eller bara häng! Vi träffas varje torsdag!

Mässa för alla sinnen

En gudstjänst med nattvard, musik och stillhet under domkyrkans valv.

En hand håller fram en kaffekopp

Conversation Café

Välkommen till kvällar med fika, nya kontakter och intressanta samtal! All MDU students and young adults in Västerås are welcome!

Leva vidare-grupper

Ibland kan sorgen efter ett dödsfall kännas allt för tung. Det kan betyda mycket att få dela tankar, känslor och minnen med andra i samma situation.

Kontakta teamet

Contact info!

Besök oss på facebook!

Vi finns på facebook. Följ oss gärna! We're also on facebook. Give us a follow!

Univesitetskyrkan på facebook