Film och existens

En mötesplats där vi ser på film och pratar om dess innehåll utifrån tankar om tro, liv och filmanalys. Efter filmen följer samtal med existentiella frågor som utgångspunkt.

Välkommen till Film och existens! Vi ser på film tillsammans och pratar om dess innehåll utifrån tankar om tro, liv och filmanalys.

Tid: Tre onsdagar kl. 19.00–22.00
Datum: 18 september, 13 november
Plats: Församlingshuset i Alvik

Samtalsledare är Ulrika Johansson, präst. Kostnadsfritt. Ingen föranmälan. Fika serveras kl. 18.45.

Höstens filmer:

100 steg från Bombay till Paris

Onsdag 18 september kl. 19.00 i Församlingshuset i Alvik

När en familj från Indien öppnar en indisk restaurang i en liten by i södra Frankrike blir de snart ovänner med den fina Michelin-belönade restaurangen på andra sidan gatan. I sina försök att förhindra familjens planer upptäcker ägaren, Madame Mallory, hemligheten bakom den indiska restaurangens succé.

Tyvärr INSTÄLLT onsdag 16 oktober

Camino

Onsdag 13 november kl. 19.00 i Församlingshuset i Alvik

Regitze har inte längre någon kontakt med sin far Jan, men när hon upptäcker att hennes mammas sista önskan var att hon och Jan skulle följa Camino de Santiago, ger de sig tillsammans ut på den 260 kilometer långa resan.

För mer information kontakta:

Ulrika Johansson

Präst,