Barnrytmik och sångrytmik

Barnrytmik

Barnrytmiken är ett sätt att ge barnen tillgång till musikens språk och att uppleva sig själv och omvärlden på nya sätt. Vi sjunger och rör oss till musik. Vi spelar med rytmägg, använder sjalar och sjunger under en stor färgglad fallskärm. Rytmiken stimulerar barnens olika sinnen, motorik och språkutveckling. Dessutom kan sång och rytmik stärka anknytningen mellan förälder och barn. Kom och ha en rolig stund tillsammans med ditt barn.

Vi har både öppna grupper och grupper man anmäler sig till. Grupperna man anmäler sig till är tio tillfällen. Kostnad 300 kronor för medlem i svenska kyrkan, annars 600 kronor.

0-10 månader
Tid: tisdagar kl. 13.15 start 24/9
Plats: Essinge kyrka, Stora Essingen
Anmälan (18 platser):

11-24 månader
Tid: torsdagar kl. 10.00 start 26/9
Plats: Essinge kyrka, Stora Essingen
Anmälan (18 platser):

11-24 månader
Tid: fredagar kl. 10.00 start 27/9
Plats: Arbetargatan 21
Ledare: Lena Risdal
Anmälan (20 platser):

0-10 månader
Tid: fredagar kl. 11.15 start 27/9
Plats: Arbetargatan 21
Ledare: Lena Risdal
Anmälan (20 platser):

Öppen barnrytmik

3-24 månader
Tid: tisdagar kl. 14.30-15.15 (24/9-3/12)
Plats: lokalen Källan vid Essinge kyrka, Stora Essingen

3-24 månader
Tid: torsdagar kl. 14.00-14.45 (12/9-19/12)

Sång och rytmik

Sång och rytmik 2-4 år (barnet är minst 2 år vid start)
I denna grupp är barnen tillsammans med en vuxen.
Gruppen kan ses som en förberedelse för kör, så det är viktigt att kunna ta instruktioner och lyssna. Småsyskon är välkomna om de är nöjda med att hänga på magen. Vi träffas vid 10 tillfällen.
Tid: torsdagar kl. 15.45 (26/9–5/12)
Ledare: Charlotte Ekvall och Lena Risdal
Kostnad: 300 kronor för medlem i Svenska kyrkan (annars 600 kronor)
Anmälan (16 platser, ett barn per anmälan):

Sång och rytmik 4-6 år
I denna grupp är barnen utan en vuxen.
Vi sjunger och spelar på rytminstrument av olika slag. Vi dansar och rör oss mycket till musik. Förutom att lära sig sång och rytm övar sig barnen i samspel, lyssnande, koncentration, motorik och rumsuppfattning. Gruppen är en förberedelse för kör, så barnet behöver kunna vara i en grupp och följa
instruktioner och lyssna. Vi träffas vid 10 tillfällen.
Tid: måndagar kl. 15.45 (30/9–2/12)
Ledare: Charlotte Ekvall
Kostnad: 300 kronor för medlem i Svenska kyrkan (annars 600 kronor)
Anmälan (18 platser, ett barn per anmälan):

Ge ditt barn tillgång till musikens språk och till att uppleva sig själv och världen på nya sätt.