Meditation och Tikva

Meditation i S:t Görans kyrka

Välkommen att delta i en 20 minuter lång meditation, som inleds med en introduktion 11.20. Inga förkunskaper eller anmälan krävs. Avslutas med en mässa kl. 12.00 för den som vill.
Tid: onsdagar 4/9-11/12 kl. 11.30
Plats: S:t Görans kyrka
Ledare: Aron Telde, präst

Tikva stretch - rörelseträning och avslappning

I höst erbjuder vi Tikva stretch varannan onsdag (jämna veckor) i Kungsholms Ulrika Eleonora kyrka direkt efter kvällsmässan kl.18.00. Tikva är rörelseträning för hela människan, med enkla, lugna övningar för ökad rörlighet, smidighet och förbättrad andning. Tikva betyder hopp på hebreiska och under passet får du ta del av tänkvärda bibelord och specialskriven musik. Inga förkunskaper krävs. Du deltar efter egen förmåga, och passet håller på i drygt 60 minuter. Ta gärna med egen träningsmatta och klä dig i bekväma kläder. Ge dig själv helig tid i höst, landa, sträck ut kroppen och hitta in till din djupa andning.
Tid: samling kl. 18.30 följande datum: 4/9, 18/9, 2/10, 16/10, 30/10, 13/11, 27/11 och 11/12
Plats: Kungsholms Ulrika Eleonora kyrka
Ledare: Therese Hedlund, tikvainstruktör