Foto: Unsplash

Frölunda Frivilligcentral-M43

På M43 i Västra Frölunda församlingshem, pågår en mängd olika aktiviteter under veckans alla dagar.

Vad är M43?

M43 är en mötesplats på Frölunda kyrkogata 2, i bottenvåningen på Västra Frölunda församlingshem. Där öppnas det upp för kreativitet och gemenskap för alla, oavsett ålder, bakgrund och religion. Olika insatser, små som stora, är välkomna!

På M43 pågår en mängd olika aktiviteter under veckans alla dagar. Välkommen att delta eller hålla i kurser, att fika i caféet och att vara med på våra olika happenings. Hör gärna av dig till Magnus om du har frågor, se kontaktuppgifter nedan.

/Anna-Karin, Mia och Magnus.

Café M43

Caféet är öppet tisdag-torsdag 11.00- 15.00. Sitt ner och ta en kopp kaffe och kaka eller en smörgås tillsammans med andra till en låg kostnad.

Höstens happenings!

Grillfest

Tisdag 3 september 15.00-18.00

Kanelbullensdag - bullbak och bingo

Tisdag 1 oktober

Skapande av kransar och ljus

Tisdag 29 oktober

Adventsfika

Tisdag 26 november

Julfest

Tisdag 10 december

Grupper och verksamheter hösten 2024

Öppna grupper som gärna välkomnar nya deltagare utifrån intresse av
gruppens tema. Ändringar kan komma att ske, grupputbudet uppdateras under sommaren och början av höstterminen.

Bakning

Tisdagar 9.00-12.00. Vi bakar tillsammans, fikar och serverar i caféet.

Hantverkscafé

Tisdagar 10.00-12.00. Kreativt skapande med olika material. Kom och testa eller ta med dig det du själv vill handarbeta/pyssla med.

Engelska

Tisdagar 11.00-13.00. Nybörjargrupp i engelska där vi samtalar på grundnivå. Allt material finns på plats.

Bordtennis och fika

Tisdagar 13.00-15.00. Kravlöst spel och gött häng runt pingisbordet.

Sy och fixa

Onsdagar 9.00-12.00. Kom och lär känna symaskinen och skapa med olika tyger och mönster.

Gitarr för nybörjare

Onsdagar 13.00-15.00. Vill du lära dig spela gitarr? Häng på!

Scrapbooking

Onsdagar 13.00-16.00. Tillverkning av gratulationskort, tack, och inbjudningskort. Ni får hjälp att komma igång. Allt material finns på plats till en
låg kostnad.

Måleri

Torsdagar 9.00-12.00. Måleri med akvarell och akryl. Kom och prova på! Inga förkunskaper krävs.

Textil

Torsdagar 13.00-16.00. Vi syr och arbetar med textil. Nytillverkar och återskapar kläder. Symaskiner och övrigt redskap finns. Medtag eget material.

Skrivarstuga

Fredagar 11.00-12.00. Nyfiken på skrivande? Kom och prova på, våga skriva!

Så behandlar vi dina personuppgifter - GDPR

Din personliga integritet är viktig för oss i Svenska kyrkan, Västra Frölunda pastorat. Därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.