En person med målade naglar följer med sitt pekfinger melodin i en uppslagen psalmbok.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Ideella till gudstjänster på äldreboende

Tycker du om att träffa nya människor, sjunga, fira gudstjänst och samtidigt göra en insats för andra? Just nu söker vi några personer som ideellt vill hjälpa till i samband med gudstjänsterna på våra äldreboenden, Fiskebäck och Nya varvet.

Hur går det till?

Några av uppgifterna är att, tillsammans med de anställa, förbereda och möblera gudstjänstrummet, hjälpa gudstjänstfirarna att slå upp i psalmboken och förstärka psalmsången samt samtala med de boende kring fikat.

Är du intresserad eller har frågor?

Kontakta Jenny Magnusson, församlingsherde i Älvsborgs församling

Älvsborgs församling

Välkommen till Furåsens och Älvsborgs kyrka med församlingshem. I Älvsborgs församling finns ett rikt gudstjänst- och musikliv och en stor konfirmandverksamhet.