En grupp människor vandrar på led längs en stig genom skogen.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Nyheter - på gång i kyrkan

Konserter, föredrag, vandringar och annat som inte händer var dag.

Sommarkyrka 6-12 år

Onsdag 12 juni drar Sommarkyrkan i Tynnereds församling igång! Vi leker, grillar, målar graffiti, spelar basket och har eget OS med roliga tävlingar.

Sommarbio i Styrsö församling

Ta en paus från sol och bad - kom och se på film! Fem fredagar under sommaren kl 16.00 är alla som vill välkomna på bio i våra kyrkor och församlingshem. Filmen är gratis för alla, det är fritt att ta med eget snacks eller köpa på plats.

Lunchträffar i sommar

Välkommen till gemenskap i Älvsborgs kyrka och församlingshem.

Sommarfest i Tynnered 17 aug

Alla är varmt välkomna på årets sommarfest vid Tynnereds kyrka! Arrangörer är Tynnereds församling, Stena Fastigheter med flera.

Kristian och Karin går över ett övergångsställe. Karin tittar in i kameran och ler.

Musikgudstjänst i Näsets kyrka

"Övergångar." Det finns inget slut, det finns ingen början, det finns bara övergångar. Karin Blennermark, sång, och Kristian Hvitfeldt, sång och piano, söndag 18 augusti 17.00.

En kladdkaka toppad med florsocker och jordgubbar.

Sommarcafé i kyrkparken

Välkommen på fika och gemenskap i parken vid Västra Frölunda kyrka, onsdagar och fredagar 13.00-15.00, 26 juni-21 augusti.

Möte för dig som är eller vill vara ideell

Torsdag 22 augusti är nuvarande och blivande ideella välkomna för trevlig samvaro, mat och inspiration.

Musik med stor variation, i vår somriga södra skärgård.

Sommarmusik i skärgården

Välkomna till kyrkorna i södra skärgården och lyssna till såväl körsång, som ensemblesång. Instrumentalister och Styrsö kammarmusik. Se sommarens program här.

Musik på kyrkbacken

Efter kyrkans renovering 2023 är vi nu tillbaka med en ny upplaga av Musik på kyrkbacken. Fyra söndagar i augusti kl. 17.00 bjuder vi in till utomhuskonsert vid Älvsborgs kyrka för alla åldrar. Det blir 35-40 minuters levande, härlig musik av olika slag framförd av professionella musiker boende i vår stadsdel och församling.

Aktiviteter

Var dag i kyrkor och församlingshem! Lek, samtal, gemenskap och musik - aktiviteter för alla åldrar.

Nyhetsbrev

På gång i kyrkan är ett digitalt nyhetsbrev som berättar om aktuella händelser i Svenska kyrkan, Västra Frölunda pastorat. Anmäl dig här!

Gudstjänst

Gudstjänsten är kyrkolivets centrum och hela församlingens gåva och ansvar. I kalendern finns information om veckans gudstjänster.