En mobilskärm inklippt intill ett foto på Växjö domkyrka.
Foto: Jenny Bjellqvist Kron

Var hittar jag gudstjänstprogrammet och information om andra verksamheter?

Nyhet Publicerad Ändrad

Från och med 2024 kommer hemsidan och appen Kyrkguiden vara den främsta kanalen till information om gudstjänster och aktiviteter. Detta för att ge dig möjlighet att få en modern, snabb och uppdaterad information om gudstjänstprogrammet och verksamheten.

Hemsidan svenskakyrkan.se/vaxjo

Klicka upp menyn för att få en snabb överblick över allt det som Svenska kyrkan Växjö är. Under fliken Kalender och aktiviteter hittar du all verksamhet i våra församlingar och kyrkor såsom körer, barn- och ungdomsverksamhet, vuxenverksamhet, retreat, promenader och mycket mer. Givetvis hittar du här även gudstjänstprogrammet och du kan välja själv om du vill se programmet för en viss församling, kyrka eller om du vill se allt som händer i pastoratet.

Appen Kyrkguiden

Allt det du hittar under fliken Kalender och aktiviteter på hemsidan hittar du även i appen Kyrkguiden. Här kan du, precis som på webben, söka efter vad som händer i en viss kyrka eller församling eller om du är intresserad av en viss verksamhet.

Utvalda annonser

Vi kommer även fortsättningsvis att annonsera vissa utvalda händelser såsom uppstarter, konserter och liknande i fredagsannonser i Smålandsposten. All denna info hittar du även under Kalender och aktiviteter på webben.

Gudstjänstprogrammet/predikoturer

Gudstjänstprogram för varje område norra, södra, östra och västra delen av pastoratet samt för domkyrkan finns att hämta i kyrkor och församlingshem.

Trovärdigt

Tidningen Trovärdigt kommer att produceras med tre nummer (nystart, fastan och påsken) under 2024. De numren finns att hämta i kyrkor och församlingshem runt om i pastoratet.