Foto: Istockphoto

Programblad

Programbladen är en överblicksbild av vad som är på gång inom Svenska kyrkan Växjö. På grund av mängden information är de uppdelade i fem områden. Södra området, Norra området, Västra området, Östra området och Växjö domkyrka. De finns även utskrivna i kyrkorna.

Svenska kyrkan Växjös fem områden

Växjö domkyrka består av:

Växjö domkyrka, Domkyrkocentrum, Tegnérkapellet.

Norra området består av:

Gårdsby kyrka, Sandsbro kapell, Söraby kyrka, Tjureda kyrka, Tolgs kyrka, Viås-Sjösås kyrkoruin,  Sjösås gamla kyrka, Drev-Hornaryds kyrka, Drevs gamla kyrka, Dädesjö nya kyrka, Dädesjö gamla kyrka, Lammhults kyrka, Aneboda kyrka, Asa kyrka, Bergs kyrka.

Södra området består av:

Teleborgs kyrka, Tävelsås kyrka, Vederslövs kyrka, Vederslövs gamla kyrka, Kalvsviks kyrka, Östra Torsås kyrka, Nöbbele kyrka, Jäts nya kyrka, Jäts gamla kyrka, Uråsa kyrka.

Östra området består av:

Skogslyckans kyrka, Högstorps kyrka, Hemmesjö kyrka, Hemmesjö gamla kyrka, Furuby kyrka och Diakonicentrum.

Västra området består av:

Mariakyrkan, S:t Sigfrids kapell, Johanneskyrkan, Hovshaga kapell, Öjaby kyrka, Bergunda kyrka, Ormesberga kyrka, Örs kyrka, Öja kyrka.