Några äldre människor sitter på marken i en skogsglänta och fikar.
Lyssna

Nätverk för pilgrimsarbetet

Har ni ett aktivt pilgrimsarbete i församlingen, eller skulle ni önska att ni hade? Välkommen i nätverket för pilgrimsarbete!

Pilgrimsvandring

Att vandra i skog och mark och få tid till eftertanke och förankring är en möjlighet att ta vara på.

Kontakt:

Regelbundet möts vi fysiskt och digitalt för att lyfta frågor om samordning och kommunikation. Kontakta Hans Boery för att få inbjudan till dessa träffar.

Hans Boeryd

Stiftsprost, Växjö stift

Mer om Hans Boeryd

Pastorala enheten

Pilgrimsleder

Pilgrimsvandringen erbjuder möjligheten att reflektera över livet, världen och tron - din plats i Skapelsen och tiden. Genom Växjö stift går inte mindre än fem pilgrimsleder.

Kyrkoreservaten – smultronställen att upptäcka

-  I en tid av uppbrott och snabba förändringar har jag personligen behov av att få känna av skogens atmosfär, berättar Mattias Magnusson.

Andlig fördjupning

Katekumenat eller befriande bibelläsning? Det finns många olika vägar för att fördjupa sig kristen tro. Olof pilgimsvandrade från Skövde till Kalmar.