Kyrkrally

Förra året var en succé, så även i år gör vi ett kyrkrally! Välkommen att upptäcka vår vackra bygd, med sina kyrkor - på moped eller MC.

Lördagen den 1 juni är det dags för kyrkrally i Vetlanda pastorat!

Ta med dig din motorcykel eller moped och var med! Det blir två olika rundor, en för motorcykel och en för moped. Det blir några frågor längs vägen, och så klart en fikapaus!

Starten går kl 10.00 vid församlingsgården Skeppet i Vetlanda. Du behöver inte anmäla dig. Startkostnad 80 kr.

Vid målet blir det så småningom prisutdelning, korv med bröd och kaffeservering.

Överskottet av anmälningsavgiften går till Act Svenska kyrkan, som är Svenska kyrkans internationella arbete.

När du betalar din startavgift får du ett startkort där du dels har en karta över vart du ska köra, och ett svarskort, där svaren på frågorna noteras.

Foto: Jens Hillström

Nu har vi två planerade rundor...

Mer information kommer så småningom.

Kyrkrally motorcyklar

Bäckseda kyrka