Sommarmusik

Här hittar du hela programmet för sommarmusiken i våra kyrkor! I juni, juli och augusti ordnar vi massor med olika arrangemang, som inte kostar något inträde. VÄLKOMMEN!

Vetlanda pastorat har mycket att erbjuda i sommar! Det är full fart i våra kyrkor, inte bara med gudstjänster utan även dop och vigslar.

Dessutom fyller vi kyrkorna med musik i sommar!

Vi har gjort ett häfte där vi samlat sommarmusiken i vårt pastorat, under juni, juli och augusti. Ladda gärna ner den till din dator eller mobil. Du kan också hämta ett häfte i någon av våra kyrkor, eller på församlingsgården Skeppet i Vetlanda. (

OBS - det kan alltid bli ändringar, kolla på hemsidans kalender så att tid och plats stämmer.

Du hittar häftet HÄR

Flera av våra musikarrangemang sker i samarbete med Sensus.

Höglandets orgeldagar

Lördag den 15 juni
Korsberga kyrka kl 13, konsert med Jesper Glans.
Näshults kyrka kl 15, konsert med Annica Sjöstrand.
Stenberga kyrka kl 18, konsert med Elisabet Stoltz Niklasson (Från A till Ö på orgel).

Söndag 16 juni
Eksjö kyrka kl 10, högmässa med Annica Sjöstrand.
Nässjö kyrka kl 15, konsert med Jesper Glans.