Svenska kyrkan Vetlanda

Våra församlingar

Vetlanda pastorat består av tio olika församlingar. Här hittar du mer om varje församling, kyrkorna och kyrkogårdarna, och vad som är aktuellt just nu.

Svenska kyrkan

Här hittar du protokoll från kyrkofullmäktige, kyrkoråd och församlingsråd. Du kan också läsa allt om stift, kontrakt, pastorat och församling samt om kristen tro och vår historia.

Jobba i Vetlanda pastorat

Vi vill vara en kyrka där alla kan hitta en självklar plats. Kanske vill du jobba i kyrkan? Vi finns i vår samtid, med altaret i centrum, och med portarna öppna mot människor och samhälle.

Du är välkommen

Hur blir jag medlem i Svenska kyrkan? Vad får jag för mitt medlemskap? Hur går jag ur Svenska kyrkan? Svenska kyrkan Vetlanda pastorat finns för alla människor, oavsett ursprung, nationalitet, sexuell läggning och ålder. Hit är du alltid välkommen, alla dagar på året.

Vetekornet

Fyra gånger varje år kommer vi ut med en egen tidning, i Vetlanda pastorat. Tidningen heter Vetekornet Vetlanda pastorat.