Kyrkogård

Här kan du läsa mer om vår begravningsverksamhet. Följ oss även på Facebook!

Många gånger börjar begravningen redan vid dödsbädden. En av prästerna kommer gärna och hälsar på hemma eller på sjukhuset om någon är allvarligt sjuk. Tveka inte att ringa 0582-660010, även om det skulle kännas onödigt! När döden väl är ett faktum, kontakta gärna församlingsexpeditionen för att meddela det inträffade.

Gravskötsel

Ett informationsblad om gravskötsel och andra tjänster som vi erbjuder finner ni nedan:

Prislista och information 2024

Viby Församling söker gravrättsinnehavare

Enligt begravningslagen måste det finnas en gravrättsinnehavare till varje gravplats.

Vi söker nu anhöriga eller närstående till gravsatta på Viby kyrkogård. De gravar som berörs är försedda med en skylt med uppmaningen att kontakta kyrkogårdsförvaltningen. Får inte församlingen kontakt med anhöriga kan det medföra att gravanordningen tas bort.

Fil för nedladdning (PDF)  med förteckning vilka gravar det gäller

Sökande efter gravrättsinnehavare 2024

Sökande efter gravrättsinnehavare 2023

Sökande efter gravrättsinnehavare 2022