Foto: Görel Klemetsson

Vigsel i iskyrkan.

Ett vinterbröllop var inte självklart för Felica och Lukas, men när möjligheten att gifta sig i iskyrkan i Vilhelmina dök upp var de överens om att det var sätt att gifta sig som passade dem perfekt.

Den 18/2 är det dags för paret att avge sina löften i iskyrkan tillsammans med sin närmaste släkt och familj.

Paret som har rötter i Sollefteå kände att Vilhelmina var en plats i närheten av hemorten där de kunde gifta sig på ett intimt och unikt sätt.

Foto: Görel Klemetsson

Idag bor Felicia och Lukas i Falun och vackra vinterdagar spenderar de gärna sin gemensamma tid på att åka långfärdsskridskor på någon av de sjöar som omger staden.

-          Is är ett så häftigt material, framför allt att bygga av. Så en vigsel i en kyrka av is kändes rätt för oss, speciellt med tanke på vårt stora intresse av långfärdsskridskor, säger Felicia.