Växthus

Onsdagskvällar - Växthus - en varm och närande plats för växande. Här får vi våga pröva på. Provtänka. Provtro. Provkänna. Alla träffar i Smålandsstenars kyrka eller församlingshem. Andrum är en central del av Växthus men vi har kompletterat med lovsångsgudstjänst och Mötesplats - enkel mässa samt Grogrund - samtal om livet och tron och en pilgrimsgrupp. Klicka här och läs mer.

Tänk dig att du går in i ett växthus. Ett sånt där ganska stort, kanske på en handelsträdgård. Det är behagligt varmt, lite fuktigt och det luktar jord och grönska. Det känns i luften att det växer så det knakar härinne. Det är god jord och högt i tak, helt enkelt bra förutsättningar för god växt och kanske så småningom en skörd.

Andrum – en stilla och meditativ gudstjänst i Smålandsstenars kyrka
Höstens datum: 6/9 • 4/10 • 1/11 • 29/11

Grogrund – en möjlighet att mötas och samtala om livet och tron. Vi träffas i kaffesalen i Smålandsstenars församlingshem.
Höstens datum: 13/9 • 27/9 • 11/10 • 25/10 • 8/11 • 22/11 • 6/12

Mötesplats – en enkel mässa i Smålandsstenars kyrka.
Höstens datum: 20/9 • 18/10 • 15/11

Pilgrimsgrupp – vi vandrar tillsammans och fördjupar oss i pilgrimens värld. Samling utanför Smålandsstenars kyrka. Vi går en vandring på ett par kilometer och pausar för bibelord och kortare reflektioner. Kläder efter väder och reflexer. Vi avslutar kvällen i kyrkan.
Höstens datum: 20/9 • 18/10 • 15/11. OBS! start 18.00

Samtliga samlingar börjar kl. 19.00 (förutom pilgrimsgruppen som börjar 18.00).

Välkommen till Växthus!

Har du frågor, kontakta: