Husmor/församlingsassistent i Vimmerby pastorat 100%

Vi söker dig som tycker om mat och människor i alla åldrar, och att skapa välkomnande och vackra miljöer. Du är social, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du vill i ord och handling göra evangeliet känt för barn, unga och deras familjer.

Det är meriterande om du har utbildning och/eller erfarenhet inom storkök, livsmedelshantering eller lokalvård, samt om du har tidigare erfarenhet av församlingsarbete med barn och unga.

Du delar Svenska kyrkans värderingar och är medlem i Svenska kyrkan.

B-Körkort och tillgång till egen bil är en förutsättning för tjänsten. Regelbunden kvälls- och helgstjänstgöring förekommer.

Tjänsten är delad, 50% husmor, 50% församlingsassistent i barn-familj-ungdomsarbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Att ha huvudansvar för de husmorsuppgifter som rör pastoratets barn- och ungdomsverksamhet.

Finnas med som vuxen ledare i barn/ungdomsgrupper.

Värdskap vid församlingsverksamhet som t.ex. sopplunch, kyrkkaffe och familjeverksamhet.

Livsmedelshantering, matlagning och servering

Lokalvård i församlingshem och kyrkorum

Tjänstgöring vid gudstjänster, dop, vigslar och begravningar.

Frågor? Hör av dig till kyrkoherde Miriam W Klefbeck miriam.klefbeck@svenskakyrkan.se eller husmor Sofia Petterson, sofia.pettersson@svenskakyrkan.se

Skicka din ansökan senast 31/8 till vimmerby.pastorat@svenskakyrkan.se

Vi tillämpar löpande rekrytering.