Vindelns kyrkokör

Kyrkokören övar i Vindelns församlingsgård onsdagar kl 18.30. Kyrkokören är en så kallad blandad kör, d.v.s sjunger i stämmor men även unisont och medverkar i församlingens olika gudstjänster. Körledare är Karin Öhman. Välkommen att sjunga i Kyrkokören.

Kyrkokören är en blandad kör med medlemmar i åldern 20–75 år. Vi har inga inträdesprov; men körvana och viss notläsningsförmåga underlättar förstås. Vi sjunger en blandad repertoar och Kyrkokören övar varje onsdag i församlingsgården. Kören framträder under kyrkans stora högtider, men gör även en del andra konserter.
Vårt mål är att berika församlingslivet i Vindeln med vår sång. Att vi dessutom har roligt på vägen, och utvecklas både som körsångare och människor, är förstås en bonus!
Övningstid: onsdagar kl. 18.30 i  Vindelns församlingsgård.

Körledare för Kyrkokören:

Karin  Öhman