Lyssna

Klagomålshantering för förskolan Änget

Enligt skollagen 4 kap 8 § skall huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål. Vi ser klagomål som ett tillfälle att förbättra vår verksamhet.

Klagomålsrutin för förskolan Änget, Visby domkyrkoförsamling.

Om du är missnöjd med något

Om du som är vårdnadshavare till ett barn på förskolan Änget är missnöjd med eller har klagomål på förskolan, är det viktigt att du meddelar det. Vi har då möjlighet att reda ut eventuella missförstånd eller rätta till det som gått fel.

Så gör du

Du kan antingen ringa eller skriftligen skicka in dina synpunkter. Om du väljer att göra en skriftlig klagomålsanmälan, kommer du att få ett skriftligt svar inom 14 dagar. Klagomål kan lämnas in anonymt, men besvaras inte. Alla synpunkter/klagomål, såväl muntliga som skriftliga, dokumenteras.

Kontaktuppgifter

Ta i första hand kontakt med rektorn på förskolan:

Aytac Caman, e-post: aytac.caman@svenskakyrkan.se, telefon: 0498-20 61 88

Om du trots kontakt med rektor upplever att frågan inte är löst kan du kontakta skolchefen:

Linnea Tibell, e-post: linnea.tibell@svenskakyrkan.se, telefon: 073-073 84 30

------------------
Klagomålsrutin förskolan Änget upprättad 2025-03-21