Foto: Linda May D

Kyrkan nära dig

Här hittar du information om arbetet inom olika områden i stiftets pastorat och församlingar samt vad som händer i kyrkan nära dig.

Det här händer i kyrkorna

Gudstjänster firas varje söndag i Svenska kyrkans församlingar, och ofta andra dagar också. En gudstjänst är alltid öppen för alla.

Församlingar på Gotland

39 församlingar och 10 pastorat. Det är Gotland.

Konfirmand Gotland

Här hittar du alla församlingar - och vad de erbjuder. Men som konfirmand på Gotland kan du gå i vilken konfirmationsgrupp du vill - oavsett var du bor!

Pilgrim

Att vara pilgrim är att vara på väg - att ha ett inre och yttre mål med sin vandring. De inre målen kan vara ökad självkännedom, att känna frid och gudsnärvaro. Det yttre målet är helt enkelt den plats där du anser dig ha kommit fram, där din vandring slutar.

100 kyrkornas ö

Upptäck Gotlands kyrkor med Visby stifts app. Finns där appar finns. Laddas ner gratis.

Kyrkjakten – ett sätt att upptäcka Gotlands kyrkor

En guideboken på drygt 170 sidor till 37 av Gotlands kyrkor.

Visby stifts arbete för bättre psykisk hälsa.

Visby stift arbetar aktivt för att förbättra den psykiska hälsan för människor på Gotland. Vi tror att kunskap och öppenhet minskar stigma kring psykisk sjukdom och suicid och bidrar till ett samhälle som är bättre att leva i för alla.

Stödmaterial för migrationsfrågor

Här hittar du stödmaterial gällande människohandel samt material till förälder eller vuxna som tar hand om barn under och efter flykt. Information på svenska, ukrainska och ryska.

Två män i blå hjälporganisationsjackor lastar av vattenflaskor från ett lastbilsflak.

Kriget i Ukraina

Vi är många som vill hjälpa till när människor drabbas av kriget. Du kan engagera dig på flera sätt. Tillsammans står vi enade i medmänsklighet och solidaritet.