Lyssna

Festveckan vid Vittinge kyrka

Fest i Heby, den folkfest som i 16 år engagerade hela kommunen, lades ned 2024. Vittinge församling fortsätter ändå att arrangera en årlig festvecka med ett gediget program veckan efter midsommar. Barndag, 50-talsafton, våffelcafé och djurgudstjänst är några av våra återkommande evenemang.

Festveckan vid Vittinge kyrka arrangeras vecka 26, dvs veckan efter midsommar.

Vi brukar smyga igång redan på midsommardagen med gudstjänst och tårta på vård- och omsorgsboendet Rungården. Enligt traditionen är det sedan friluftsgudstjänst vid Tenabadet på söndag kväll innan veckan drar igång på allvar med våffelcafé, andakt och guidning i kyrkan varje vardag.

Våra största evenemang under festveckan brukar vara barnens dag med olika aktiviteter samt 50-talsafton med veteranbilar, fika och musik. Under dessa dagar erbjuds möjlighet till drop-in-dop respektive drop-in-vigsel.

Tidigare år har vi bland annat haft medeltidsdag med tornerspel och olika konserter och temagudstjänster.

Årets Festvecka vid Vittinge kyrka!

Bilder från tidigare år