Sommarmusik: Josef Öhlmér 11 juli

Nyhet Publicerad Ändrad

Sommaren första musik i sommarkväll! Torsdag 11 juli 19.00 i välkomnar vi Josef Öhlmér till Vittinge kyrka. Josef spelar saxofon och varvar musiken med dikter, känsloteori och en kort meditation. Stanna gärna kvar efter musikstunden och ta en fika i församlingshemmet. Varmt välkomna!

Josefs egna ord om kvällens underhållning:

Där kroppen möter själen är ett andningshål i en stressig vardag. Josef guidar med musik och teori till en plats där vi kan få möta oss själva, starkare och mer närvarande Guds rike, är inom oss.

Det blir någon dikt, lite teori om känslor och känslohantering, en kort meditation och musik som är lugnare, mer eftertänksam. Tillsammans skapar det en tid i ett rum, där själen kan få komma ikapp kroppen. Målet är att för en kort stund få känna Jesu ord, Guds Rike är inom oss.

Guds rike kommer icke på sådant sätt att det kan förnimmas med ögonen, ej heller skall man kunna säga: ’Se här är det’, eller: ’Där är det’. Ty se, Guds rike är invärtes i eder.”