Musik i sommarkväll 2024

Nyhet Publicerad Ändrad

Välkommen till dessa fyra härliga sommarkvällar i Vittinge kyrka. I år gästas vi av Josef Öhlmér, Åsa Wigervall Olsson och Judit Olsson, Emanuel Burwick samt Axplock och Double Sisters. Samtliga konserter börjar 19.00 och efter underhållningen serveras gofika i församlingshemmet.

Sommarmusik: Josef Öhlmér 11 juli

Sommaren första musik i sommarkväll! Torsdag 11 juli 19.00 i välkomnar vi Josef Öhlmér till Vittinge kyrka. Josef spelar saxofon och varvar musiken med dikter, känsloteori och en kort meditation. Stanna gärna kvar efter musikstunden och ta en fika i församlingshemmet. Varmt välkomna!

Sommarmusik: Åsa Wigervall Olsson och Judit Olsson 25 juli

Välkomna att lyssna på mor och dotter som sjunger och spelar i programmet ”Nära till musik – rofyllda och jublande sommarklanger från barock till nutid”. Judit Olsson (vänster) spelar piano och Åsa Wigervall Olsson spelar flöjt och orgel. Stanna gärna kvar efteråt och ta en fika i församlingshemmet.

Sommarmusik: Emanuel Burwick 8 augusti

Välkomna att lyssna på Emanuel Burwick som sjunger och spelar. Emanuel har hållit på med musik hela sitt liv och har en stor kärlek både för att spela och skriva låtar. När han står på scen vill han framföra en känsla med hjälp av låttexter och uttryck i sång och gitarrspel. Emanuel spelar inom många genrer, men idag håller han främst på med blues, soul och pop. Stanna gärna kvar efter konserten och ta en fika i församlingshemmet!

Sommarmusik: Axplock & Double Sisters 22 augusti

Sommarens sista musikkväll där de lokala sånggrupperna Axplock (familjen Johansson från Axsjö) och Double Sisters (systrarna Hjelmstedt och systrarna Karlin) ger gemensam konsert. Stanna gärna kvar efteråt och ta en fika i församlingshemmet. Varmt välkomna!