Katekumenat

Katekumenat, vad är det?! Vi vill såklart att vår församling ska växa, att människor ska komma och vilja prata om Gud och tro och detta är ett sätt. Katekumenat är en liten grupp för just detta.

I katekumenatet lär vi oss mer om vår tro, och Guds ord.

Vi har en Katekumenatgrupp här i församlingen. Detta är något nyare för oss men har funnits i Svenska kyrkan ett tag.

Katekumenatet är något som angår oss alla i vår församling. Så fundera på om du är en av dem som ska vara med eller om du kan rekommendera det till någon du känner.

Det är till för vuxna, som vill samtala om livsfrågor och kyrkans tro. Om du är nyfiken, kanske redan har en tro, eller känner dig lite tveksam? Då kan du vara med i vår Katekumenatgrupp. Vi kommer att dela tankar och lära av varandras erfarenheter. Allt utgår från de frågor gruppen har med sig.

Vi ses tisdagskvällar varannan vecka med avslutning i maj i Lunds domkyrka. Vi ses även på några gudstjänster under året.

Sven Röstin (0705-551 125) och Maria Henningsson (0708-212 406)

leder gruppen och besvarar gärna frågor.