Foto: Magnus Aronsson/IKON

Barn och unga

Vår barn- och ungdomsverksamhet är en uppföljning av dopet, en möjlighet för ditt barn att bekanta sig med kyrkan. Vi erbjuder både aktiviteter för små barn tillsammans med föräldrar och för de lite större barnen. För ungdomar finns konfirmation och ungdomsgrupp. Skolorna bjuds in till olika aktiviteter som är riktade till olika årskurser.

Himlacafé i Västra Vingåkers kyrka

Himlacafé med babysång

Varje onsdag kl. 09.30-11.30 är det Himlacafé i Västra Vingåkers kyrka. Sångstund 09.45. Titta gärna in på facebooksidan: Babysång i Västra Vingåkers kyrka och Baggetorps församlingshem.

Söndagsskola

Som en del av församlingens dopundervisning erbjuds söndagsskola i anslutning till gudstjänsten varannan söndag.

Kyrkkvitter

Välkommen att kvittra i kyrkan om du är mellan 6-8 år!

Konfirmation

Du som är nyfiken på vad kristen tro innebär. Du som vill vara med på en inre upptäcktsresa. Du som vill fundera över vem du själv är. Du som vill åka på läger, sova över i kyrkan. Du som vill sjunga, fika, skratta, prata, bara vara och be. KOM OCH VAR MED!

Ungdom

Vi har något som kallas för ”Onsdagshäng”. Det är för dig som går på högstadiet och uppåt.

Unga ledare

För dig som nyss blivit konfirmerad finns möjligheten att finnas med i vårt konfirmandarbete som Ung ledare. Som Ung ledare finns du med i konfirmandgruppen som ledare men får också delta i vår ledarutbildning där du får träffa nya vänner som är unga ledare i andra församlingar.