Konfirmation – något för dig?

Som konfirmand i Ystad-Sövestads församling får du en möjlighet att utvecklas som människa, fundera över vem du är och vad du tror på. Du möter nya och gamla vänner i ett nytt sammanhang.
Konfirmandtiden är som en resa, där målet inte är det viktiga, utan vägen dit.

Vem kan konfirmeras?

Det år du fyller fjorton år får du en inbjudan till konfirmation från Svenska kyrkan. Du behöver inte vara döpt för att delta, men för att kunna bli konfirmerad behöver dopet ske innan konfirmationsdagen.

Vi har olika alternativ för konfirmationsundervisning och du väljer det som passar dig bäst. Anmälan är öppen fram till och med den 30 juni 2024. Där är ett begränsat antal platser till vissa av alternativen.

Konfirmationstiden

Träffarna fyller vi tillsammans med allt från samtal och diskussioner till sång, musik, drama och lek. Vi pratar om vänskap och kärlek, frihet och ansvar, tron på Gud och våra medmänniskor. Vi talar också om hoppet om en bättre framtid,
kärleken till oss själva och andra och mycket mer. Tillsammans utforskar vi vad det innebär att vara människa.

Mer information hittar du på:

www.svenskakyrkan.se/ystad/konfirmation

Välkommen!