Asarum-Ringamåla Församling

Asarum-Ringamåla församling består geografiskt av orterna Asarum, Svängsta och Ringamåla. Församlingen delas in i en församlingsverksamhet och en begravningsverksamhet och har ca 30 medarbetare. Asarum Ringamåla församling har som ledord ”öppna dörrar, öppna händer och öppet hjärta”.

Stilla veckan & Påsken

Under Stilla veckan & Påsken fylls kyrkorna av sång & musik

Veckans gudstjänster

Välkommen att fira gudstjänst i Asarum-Ringamåla församling. Ni hittar även alla kommande gudstjänster i kalendern längst upp till höger på sidan, välkomna.

Lediga tjänster

Asarum – Ringamåla församling söker: Komminister 100 %

Viktig information

angående erbjudande från privat gravskötselföretag.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Asarum-Ringamåla församling har ett rum och ett sammanhang för livets olika skeden. Här delar vi glädje när någon döps, konfirmeras och när ett par vigs, men också sorgen när vi begraver en vän eller anhörig.

Dopfestival

i och runt Asarums kyrka 25 maj kl 10-14.00. En rolig dag för alla åldrar!

På gång

Här kan ni läsa vad som är på gång i församlingen under hela månaden samlat på ett och samma ställe.

Kommande musik

Här kan ni se alla kommande konserter och gudstjänster med extra musik.

Kontakta oss

Välkommen till oss i Asarum-Ringamåla församling. Här hittar du olika kontaktvägar till Asarum-Ringamåla församling. Oavsett vad du har för fråga kan du alltid höra av dig till expeditionen.

Samtal

Ibland behöver man få prata med någon...

Kyrkogårdarna

Det finns två kyrkogårdar i Asarum-Ringamåla församling Asarums kyrkogård och Ringamåla kyrkogård

Öppen dörr på HJÄRTAT i Asarum

En mötesplats för alla åldrar. På tisdagar finns mellis, läxhjälp & spel. - Ingen Anmälan!

För dig som är 7-12 år

En hel eftermiddag för dig som är 7-12 år i Asarum. Kom och var med på allt, eller välj det som passar dig bäst!

Idealitet - Hjärtats händer

Det finns många sätt att engagera sig för andra människor i församlingen. Vi kan alla bidra med dem vi är på olika sätt. Du är viktig - engagera dig ideellt!

Kyrkor

Välkommen till Asarum-Ringamåla församling tre kyrkor! Här har människor i generationer mött Gud genom gudstjänster, kyrkliga handlingar, konserter, etc. Här kan du stanna till i tystnad och stillhet och tända ett ljus.

Medlem i Svenska kyrkan

Alla som döps blir medlemmar i Svenska kyrkan. Det går också bra att ansöka om medlemskap hos den församling där man bor. Det gäller både om du vill bli medlem för första gången eller om du tidigare varit medlem och vill bli det igen.

En hand som håller i en handväska av läder.

Om väskförbudet och Svenska kyrkan

Polisens beslut att införa ett väskförbud på större evenemang i Sverige omfattar i dagsläget inte gudstjänster och konserter i kyrkan.

Blekinge kontrakt

Blekinge kontrakt är ett av 12 kontrakt i Lunds stift inom Svenska kyrkan som omfattar alla församlingar och pastorat i Blekinge.

Gemensam församlingsinstruktion

Öppna dörrar, öppna händer och öppet hjärta!