Bjärke församlings kyrkor

Bjärke församling

Välkommen till vackra Bjärkebygden. Bjärke församling finns mellan Alingsås och Trollhättan. Just där den svenska landsbygden är som allra vackrast. Med skog, sjö och åkrar. Vi omsluter sjön Anten. Här har människor framlevt sina dagar under lång tid. Av deras arbete och längtan och ängslan syns det fortfarande spår i landskapet. Vi vill vara en positiv kraft i vår närmiljö och inte bara vara med i livets olika skiften, födelse, vuxenblivande, kärlek och död. Utan också vara en kraft i vardagens möda och glädje. Så som Jesus från Nasaret delade sin samtids vardagsliv. /Robert Sörstrand, kyrkoherde

På gång i Bjärke församling:

Snart öppnar anmälan!

Anmälan till Sommaröppet öppnar 22 april kl. 08:00

Annons vecka 16 2024

Kommande veckas aktiviteter

Kyrkbladet

Här finns vårt senaste kyrkblad.

En person har sin mobiltelefon i händerna. Skärmen visar Svenska kyrkans information om jourhavande präster.

Kontakt

Pastorsexpeditionen har öppet för besök måndag, tisdag, torsdag och fredag 9.00 - 12.00, även onsdag 13.00-15.00. Telefonväxeln är öppen samma tider, vårt nummer är 0322-837 00. Vår besöksadress är Centrumgatan 9.

En hög med vigsel och dopbevis ligger på ett bord.

Dop, konfirmation och vigsel

Vi vill vara med och dela dessa skeenden med dig!

Verksamhet

Här hittar ni all vår verksamhet, från barngrupper, ungdomsverksamhet, Värmestugan, Kafé Myran, Körer, Café Sorgen och Glädjen med flera

Närbild på knäppta händer vid en ljusbärare.

Bön för Fred

Vi ber för fred i Ukraina under alla dagar i församlingens olika samlingar.

Kafé Myran

En verksamhet för dig som vill hjälpa till uti världen. Vi träffas första lördagen i månaden kl 10.00 i Sollebrunns församlingshem

Alla Möts - Språkkafé

Onsdagar i Sollebrunns församlingshem kl. 17.00-19.00. Välkomna!

Värmestugan & Måndagsöppet

Värmestugan: Vi träffas på tisdagar mellan 11.30-14.00 Vid bordet serveras soppa, nybakad kaka o kaffe för 40:- i Sollebrunns församlingshem. Förberedelser inför detta sker under Måndagsöppet kl. 9.30, dit alla som vill är välkomna för att förbereda grönsaker till tisdagens soppa samt fika och ha en mysig stund tillsammans.

Café sorgen och glädjen

Ett café för dig som mist en närstående nyligen eller för en tid sedan. Vi träffas tredje torsdagen i månaden kl 11.00 i Sollebrunns f.hem. Välkommen!

En hög med vigsel och dopbevis ligger på ett bord.

Dop, konfirmation och vigsel

Vi vill vara med och dela dessa skeenden med dig!

Gravskötsel

Vill du ha hjälp med graven? Ring p.exp 837 00 så hjälper vi dig att skriva avtal.

Kyrkbladet

Här finns vårt omtyckta kyrkblad.

Församlingsinstruktion

"Tillsammans i Bjärke församling i ord och handling tala tydligt om Jesus"

Erska lunde

Information om området kring Erska kyrka