Två barn står bredvid varandra, bara benen syns. Den ena har regnbågsfärgade strumpbyxor.

Carl Johans församling

Carl Johans församling vill vara ett öppet sammanhang för människor i olika livssituationer och med olika erfarenheter. Här får du ta plats.

Carl Johans kyrka stängd för renovering

Under 2024/2025 renoveras kyrkan och är därför helt stängd. Under tiden firas gudstjänster i församlingshemmet, och i S:ta Birgittas kapell och Kungsladugårds kyrka.

Gudstjänst

Vi firar gudstjänst i Carl Johans församlingshem varje söndag kl. 11. Välkommen!

The Girl from Aleppo

Konsert söndagen 14 april kl.18 i S:ta Birgittas kapell

Solen ligger lågt vid havets horisont. Text i bild: pianolunch.

Pianolunch i Sjömanskyrkan

Vill du prova något nytt till lunch? Välkommen till meditativ musik med Lars-Magnus Österberg vid flygeln!

Drönarbild av Carl Johans kyrka.

Carl Johans kyrka renoveras

Under våren 2024 påbörjas en renovering av kyrkan, för att bevara och bygga nytt. Gudstjänster firas i församlingshemmet under tiden som kyrkan är stängd.

Ansök om ekonomiskt stöd

Från 1 mars–25 maj är det möjligt för dig som bor i någon av församlingarna som ingår i Carl Johans pastorat att ansöka om ekonomiskt stöd. Hämta blankett på hemsidan eller besök oss.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet

Vill du veta vad som händer?

Prenumerera på ett eller flera kalendarier

Till formuläret

Nyheter i Carl Johans pastorat

Pianolunch i Sjömanskyrkan

Publicerad:

Meditativ musik vid lunchtid i Sjömanskyrkan.

The Girl from Aleppo

Konsert söndagen 14 april kl.18 i S:ta Birgittas kapell

Bön för fred vid Masthuggskyrkan

Publicerad:

25 mars kl. 18-19 samlas vi för att be för fred, konfliktlösning och besinning.

Påsk i Carl Johans församling

Publicerad:

Påsken i Carl Johan bjuder på musik, soppa och gudstjänster. Eftersom Carl Johans kyrka är stängd för renovering firas en del av gudstjänsterna i församlingshemmet nedanför kyrkan.

Inspirationsdag för ideella medarbetare

Publicerad:

I Carl Johans församling finns många ideella krafter, både unga ledare och äldre med olika uppdrag. Den här dagen samlas vi allihopa för workshops och fortbildning.