Svenska kyrkan Costa Blanca

Välkommen till Svenska kyrkan i Torrevieja på Costa Blanca. Kom med i vår gemenskap!

VILL DU STÖTTA SVENSKA KYRKAN PÅ COSTA BLANCA?

Allt detta (och mer) gör kyrkan för Dig här på Costa Blanca: -Firar gudstjänster varje vecka under en stor del av året. -Skapar många olika mötesplatser för svenskar i området. -Vi står till tjänst för dig och dina kära vid behov av själavård. -Stöttar i samband med dödsfall och sjukdom. -Dop, vigslar och begravningar. Svenska kyrkan på nationell nivå finansierar lönekostnaden för kyrkoherden och en deltids diakon. Alla andra kostnader får församlingen bära själv. Tack för att du vill stödja oss med ett bidrag, stort eller litet! Om du vill stötta oss som medlem (EUR 25, SEK 285); Skriv namn, telefonnummer och mailadress. Swish: 123 009 31 04 Bankgiro 682-6648 IBAN: ES 0400190184464010008251 SWIFT:DEUTESBB Guds rika välsignelse!

En stapel av hjärtformade våfflor på en tallrik, toppade med grädde och sylt.

MISSA INTE VÅRT VÅFFELCAFÉ

Torsdagar kl 12:30-15:00. Våffla, kaffe och trevligt sällskap! Välkomna! Ps. kl 12 firar vi en enkel vardagsmässa tillsammans i kyrkan. Du är varmt välkommen att delta.

Vigsel

Läs mera

Någon tar en oblat från en skål prästen håller fram.

Gudstjänster i församlingen

Varje söndag kl 11! Gudstjänstgemenskapen är församlingens centrum. Vi lovprisar, ber och sjunger. Ofta bjuds vi in till nattvardsgemenskap. Kyrkfikat (4 Euro) är nästan heligt det också. Hembakt! Kom som du är! Inför Gud är vi alla omslutna, sedda, kända vid namn och älskade.